τα εν οίκω... εν δήμω
Επικοινωνία: peramahalas@gmail.com

Τρίτη 26 Μαΐου 2015

Μικρή ιστορία μικρόψυχων, μικρόνοων και μικροπρεπών νεοελληνίσκων

Γιάννης Μακριδάκης

Πριν μερικές μέρες με ενημέρωσε η υπεύθυνη των ΓΑΚ Χίου (Γενικών Αρχείων του Κράτους) ότι βρήκαν και θα παρουσιάσουν σε ειδική εκδήλωση στις 6 ιουνίου ένα ιστορικό τεκμήριο της Νομαρχίας που γράφει όλα τα ονόματα και την οικογενειακή κατάσταση των προσφύγων που ήρθαν κατά τον πρώτο διωγμό το 1914, μου ζήτησε δε να συμμετάσχω στην εκδήλωση λέγοντας στο βίντεο, όπως και άλλοι σύγχρονοι χιώτες, δυο λόγια για την προσφυγική καταγωγή μου και τον παππού μου που ήρθε από απέναντι. Φυσικά δέχτηκα και μάλιστα της έδωσα συγχαρητήρια για την εργασία και την συγκινητική ιδέα.

Χθες που συναντηθήκαμε για να κάνουμε το μικρό βίντεο με πληροφόρησε ότι στην εκδήλωση θα μιλήσουν διάφοροι για διάφορες πτυχές του προσφυγικού ζητήματος (ανάμεσά τους και ο τοπικός βουλευτής του Συριζα ως διδάκτορας της Ιστορίας της Ιατρικής) και ότι είχαν σκεφτεί αρχικά να μου προτείνουν κι εμένα να μιλήσω λόγω που έχω ασχοληθεί πολύ με τους μεσανατολίτες πρόσφυγες αλλά και με τους σύγχρονους πρόσφυγες που έρχονται εδώ. απέρριψαν όμως την σκέψη, μου είπε, για να μην κουραστεί το κοινό μιας και η εκδήλωση θα διαρκούσε 4 ώρες.
Προσωπικά δεν είχα φυσικά κανένα πρόβλημα με αυτό αλλά πάνω στην κουβέντα καταλήξαμε ότι είναι τελικά πολύ σημαντική η σύνδεση του τότε με το σήμερα και καλό θα ήταν να γινόταν από κάποιον ομιλητή
Οπότε έλαβα την πρώτη ρουκέτα από την κυρία: Θέλεις, μου είπε, να έρθεις στην εκδήλωση προετοιμασμένος και άμα μείνει χρόνος στο τέλος να μιλήσεις κι εσύ;(!!!!)

Μου το διευκρίνησε κιόλας κατόπιν, ότι δεν θα γραφτεί η ομιλία μου στο πρόγραμμα μαζί με των υπολοίπων αλλά θα γίνει αν και εφόσον υπάρξει χρόνος και διάθεση!
Της είπα υπομονετικά ότι αυτό που λέει είναι τελείως υποτιμητικό για οποιονδήποτε άνθρωπο προσκαλεί και το κατανόησε, μου ζήτησε συγνώμη και έσπευσε να πάει παρακάτω, να πει μιαν άλλη ιδέα, καλύτερη.
Μου λέει λοιπόν το εξής: Εντάξει, να σε βάλουμε ως ομιλητή μιας και όντως είναι σημαντική η αναφορά και η σύνδεση με το σήμερα αλλά σε παρακαλώ στην ομιλία σου να μην θίξεις κανέναν (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
Έμεινα εμβρόντητος μες στη μέση του δρόμου και την κοιτούσα, δεν πίστευα τι άκουγα, ποιον να θίξω δηλαδή, τη ρώτησα με δυσκολία και έλαβα την απάντηση με μισοκακόμοιρο ύφος: Μη θίξεις τις Αρχές, τον βουλευτή που θα είναι εκεί…
Περιττό να σας πω ότι την άφησα εκεί και έφυγα, της είπα ότι είναι ντροπή της να προσβάλει έτσι έναν άνθρωπο, πόσω μάλλον που αυτός εκτίμησε την εργασία της και θέλησε να συμβάλει, της είπα να μην τολμήσει να δείξει το βίντεο που φτιάξαμε και έφυγα αηδιασμένος από τον χυλό της μικροπρέπειας των νεοελληνίσκων, ενώ εκείνη με κυνηγούσε από πίσω και φώναζε πάλι συγνώμη και ότι δεν ήθελε να με θίξει…

ΥΓ
Έχω κάνει ομιλίες σε φόρουμ, συνέδρια, εκδηλώσεις, φεστιβάλ, πανεπιστημιακές αίθουσες, σχολεία, πλατείες σε πάρα πολλές πόλεις της Ελλάδας και στο εξωτερικό αλλά η μικροπρέπεια, ο κομπλεξισμός και η κακομοιριά των αθρώπων του τόπου μου πάντα με αφήνει άλαλο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου